شفاف کردن پنجر ه برنامه ها در ویندوز


به نام قادر علی کل شئ

دو سه سال پیش بود که دنبال برنامه ای بودم برای شفاف کردن پنجره های ویندوز.

راستش می خواستم با اون برنامه پنجره برنامه هایی مثل mspaint     رو شفاف کنم و بعد این mspaint   یا همون برنامه نقاشی خودمون رو بذارم روی یک تصویر مثل نقشه ماهواره ای یک منطقه و اینجوری یه کپی دقیق از یک محل داشته باشم.

یادمه دوران راهنمایی برای کپی کردن نقشه ها با نفت کاغذ رو شفاف می کردم و نقشه کتاب رو کپی می کردم. حالا بعد از کلی سال و پیشرفت دنیای دیجیتال و نقشه های آنلاین و... باید برنامه نقاشی رو شفاف می کردم... هههه.

همون چند سال پیش تو انجمن پی سی ورلد درخواستم رو مطرح کردم و یک کاربری یک برنامه بهم داد که مدعی بود خودش ساخته. بعد از چند سال که اون برنامه رو گم کرده بودم با یک سرچ تو اینترنت مشابه های بهتر از اون رو پیدا کردم

می دونم شاید راه های بهتری برای اون هدفم وجود داشته و داره، اما بعضی وقت ها واقعا به چنین برنامه ای نیاز می شه. فرض کنید می خواهید مدل استخراج شده از یک نرم افزار مثل همین NViVo که من تو وبلاگم گذاشتم رو نظم بهش بدید و دقیق زیباعناصرش رو جایگذاری کنید. خب برای دقت بالا خوبه که مثلاً عناصر حول یک دایره یا یک چند ضلعی چیده بشن. اما خود نرم افزار بهت این امکان رو نمی ده.

مگر اینکه پنجره مدل خروجی رو شفاف کنید و پشت پنجره تصویر چند ضلعی یا دایره بذارید. حالا که اجزای مدل رو به راحتی می تونید اطراف شکل هندسی پشت اون بچینید.

به هر حال. تو این پست من یکی از این برنامه ها رو معرفی می کنم. یک برنامه رایگان به نام Glass Window 

پس از نصب این برنامه  شما باید رو جام شیشه ای کلیک کرده و اون رو درگ کنید روی نوار عنوان برنامه ای که می خواهید محیطش شفاف بشه


 فیلم آموزش



این هم لینک برنامه


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد